سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

91/2/29
12:30 ص

اسم از سمة است و سمت داغ بود.

چون بنده گوید بسم اللّه ، معنی آن است که داغ بندگی حق بر خود می کشم تا از کسان او باشم.

هر سلطانی که بُوَد مرکَبِ خاص خویش به سمت خویش دارد، آن را داغی مشهور بر نهد تا طمع دیگران از وی بریده گردد، هر مرکبی که داغ سلطان دارد از دست نشست دیگران آسوده بود، عزیز و مصون، مکرّم و محترم بود. باز هر مرکبی که داغ سلطان ندارد پیوسته ذلول و ذلیل بود. در آسیب کوفت و کوب دیگران بود.

مثال بندگان خداوند جل جلاله همین است: داغ الهی بر خواص اهل اخلاص، گفتار بسم اللّه است. هرکه این داغ دارد در حمایت جلال است و در رعایت جمال و در خلعت قبول و اقبال و هر که این داغ ندارد اسیر کسیر است و رنجور و مهجور، ظاهر او سحره دست سلاطین و باطن او پای سپرده مرده شیاطین...

 


الی الله المصیر
 
طا.ر.قاف[3]
 

هر کسی در هر جایی در حال شدن است و در این صیرورت، یا بهشت می‏شود یا جهنم. اگر انسان در این «صیرورت» به سمت «قهر» خدا برود، ﴿نارُ اللهِ الموقَدَة ٭ ألَّتی تَطَّلِعُ عَلَی الأفْئِدَة﴾ را درون خود می‏پروراند و بیرون او ﴿وأمَّا القَاسِطُونَ فَکانوا لِجَهَنَّمَ حَطَبا﴾ خواهد بود و چنانچه به سمت «مهر» خدا حرکت کند، ﴿فَرَوحٌ ورَیحانٌ وجَنَّةُ نَعیم﴾ خواهد شد. حجاب‏ها که کنار رود، روشن می‏شود که آیا او هیزمی است در حال اشتعال با اندرونی شعله‏ور؛ یا روح و ریحان است و بهشت نعمت‏های الهی. (تسنیم 13)


حرف‌های دیگر
سیدنا القائد
من انقلابی ام
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
دسته بندی موضوعی
 
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
نحن عصبة
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ